Kje se največkrat spotaknemo in kako naprej?

Ker je mediacija postopek, ki temelji na sodelovanju udeležencev, se na srečanjih pusti veliko prostora tudi za izražanje čustev. Le-ta so navadno tista, ki pustijo ljudi v prepričanju, da stojijo na različnih bregovih in da se to nikoli ne bo spremenilo. Poziv k izražanju čustev zveni dokaj enostavna naloga, pa vendar je ravno komunikacija okoli čustev tista, ki predstavlja največji kamen spotike tako v domačem kot delovnem okolju, ljudje pa ovire "prinesejo" tudi s seboj na mediacijo.

Sreča je ta, da se na mediaciji ustvari varen in zaupen prostor, kjer udeležencem pri premagovanju komunikacijskih ovir pomaga tretja nepristranska oseba, se pravi mediator.

Kaj pa, ko pridemo domov, ko se moramo, če želimo izboljšati naš odnos, pogovarjati o težkih temah in vsakdanjih težavah, ki se jim navadno poskušamo izogniti?

V situacijah, ko sami poskušamo preiti ovire v komunikaciji, se je najbolj od vsega potrebno zavedati in si priznati, da imamo problem oziroma neko stvar, ki ne deluje. Čeprav se morda zdi smešno, je priznavanje sebi eden najboj ključnih korakov k razreševanju konfliktov. Naslednje kar je pomembno je to, da imamo voljo, da stvar rešimo, da ne zamahnemo z roko, češ "kaj mi je tega treba, ne da se mi ukvarjati s tem", ampak se zavežemo k temu, da bomo stvar rešili.

Ko gremo naprej po poti premagovanja ovir, vključimo različne načine, ki nam pri tem pomagajo. Od tistih, ki smo se jih naučili doma, do tistih o katerih smo brali in poslušali strokovnjake. Vsak izbere svoj način. Nadvse dobro podporo pri premagovanju komunikacijskih ovir v domačem okolju, pa nam nudijo tudi mediacijske tehnike, ki nam omogočajo, da se težav lotimo na konstruktiven in za vse vpletene prijazen način.

Če želite izvedeti več, se nam jutri, 9.1.2013 ob 18. uri, pridružite na brezplačnem predavanju KAKO PREMAGATI OVIRE PRI KOMUNIKACIJI V DRUŽINI S POMOČJO MEDIACIJE, ki bo potekalo v Cankarjevi knjižnici na Vrhniki.

Pa naj vam bo toplo :)

Priporočamo knjigo RAZREŠEVANJE OSEBNIH IN ORGANIZACIJSKIH KONFLIKTOV
Zgodbe so tisto, kar nas dela tako edinstveno človeške. Pripovedujemo jih ves čas. Samim sebi in drugim. Tudi konflikti so zgodbe. Pripovedujemo jih takrat, ko smo prepričani, da se nam je zgodila krivica, ko smo jezni na nekoga in prizadeti.



Knjiga Razreševanje osebnih in organizacijskih konfliktov na podroben in s primeri podprt način predstavlja, da v vsaki zgodbi o konfliktu obstajajo tri ločene zgodbe, ki opisujejo precej različne resnice. Za predstavo pred drugimi ljudmi obstaja zunanja zgodba. Pod njo se nahaja druga, notranja zgodba, ki je izdelana tako, da zaščiti pripovedovalčev ego. Pod to zgodbo pa obstaja še tretja, temeljna zgodba, ki pojasnjuje, zakaj se je pripovedovalcu zdelo potrebno ustvari drugi dve zgodbi.

Avtorja knjige, Kenneth Cloke in Joan Goldsmith, sta priznana mediatorja, ki s pomočjo svojih dolgoletnih izkušenj podrobno predstavita zgodbe ljudi, ki sta jih imela priložnost mediirati, in razkrivata, kako uporabiti moč, ki jo imajo zgodbe o konfliktih, da bi prešli od laži, bolečine in trpljenja k zgodbam o pristnosti, priznavanju in odpuščanju. Prikažeta nam na kakšen način še lahko prisluhnemo zgodbam našega vsakdana, da v njih prepoznamo bistvo tega, kar nam ima pripovedovalec povedati.

Knjiga je namenjena tako strokovnjakom na področju razreševanja konfliktov kot vsem tistim, ki si želijo, da se konflikti v katerih so se znašli, končajo.

Avtorja: Kenneth Cloke in Joan Goldsmith
Prevajalka: Mateja Pirman
Cena: 39,90 €
Naročilo: info@mojmir-mediacije.si
Gaziti po svetu kot mediator
En zimski pozdrav vsem,

eno leto je odkar sem kot mediatorka začela samostojno gaziti po slovenskem trgu. Mislim, da mi je pri tej odločitvi večinoma pomagal moj večni ideal, da smo vsi lahko dobri, skrbni, ljubeči in mirni ves čas…samo najti je treba vse skupaj v sebi. Se pravi potencial je. Vedno. Na vsakem koraku. V komerkoli. Vendar stvar zahteva zavednega, iskrenega in odgovornega posameznika. In ravno na tej točki navadno malo zavijemo v neznana in temačna pota nesoglasij in konfliktov. In potem iščemo možnosti. Kje in kako priti ven? Ima sploh še smisel, da iščem? Vse to se sprašujemo. In če že najdemo pot iz goščave prepirov, gremo po navadi po bližnjici. Saj je logično. Je hitreje. So pa te bližnjice nič kaj smiselne. Navadno se zopet zgubimo.



No, ravno v takih klopčičih navadno »vskočimo« mediatorji. Če nas seveda pokličete. To pomeni, da zberete pogum in se zaupate neki tretji osebi, ki ji rečemo mediator. Le-ta bo poskrbel, da boste v varnem in zaupnem okolju, kjer boste ob pomoči mediacijskih tehnik in vodenega procesa, ki ga boste oblikovali predvsem vi, lahko na iskren, zavesten in konstruktiven način rešili svoje konflikte. Tretja oseba vam bo pomagala, da boste prehodili daljšo pot, vendar ob podpori in s trajnimi rešitvami. Se pravi vam v tisti temačni svet ne bo več treba. Lahko, da boste šli, vendar boste preko mediacije spoznali, kako komunicirati, da do tega tudi v prihodnje ne bi več prihajalo.

Vem, da imate konflikte. Vsi jih imamo. Na mediaciji vam lahko pomagamo, da jih bo manj in da se bodo razrešili na miren in konstruktiven način.

Spletna stran in blog, ki je pred vami, je nova sled, ki jo delam na svoji samostojni poti. Namenjena je predvsem vam, da dobite čim več informacij o tem, kaj je mediacija, kako si lahko z njo pomagamo trajno, kako lahko komuniciramo, kako smo lahko ljubeči ves čas. Vabim vas, da tudi vi so-oblikujete blog. Naj zaživi. Konstruktivni komentarji, vprašanja, kritike in lepe želje so vedno dobrodošle.

Mateja